Skip to main content

Programa d’administració de finques

Permet una gestió global, ràpida i fàcil de les comunitats de propietaris regides per la Llei de propietat horitzontal. A més de la gestió econòmica, també incorpora una completa i potent eina per a la creació
i comunicació de documents associats a la gestió habitual, com són les convocatòries, les actes, la redacció de textos com ara estatuts de la comunitat, avisos d’incidències i altres documents necessaris i imprescindibles en l’ús quotidià d’una comunitat de propietaris.
FINCA3 permeten atendre de forma específica els elements de gestió individual de cada comunitat (detall de finques i coeficients, subcomptes, saldos, pressupostos, sol·licitud de provisió de fons, balanços, liquidació de l’exercici) i de manera global els aspectes comuns entre totes les comunitats a gestionar durant un exercici anual (copropietaris, proveïdors de serveis i incidències).

Comunitats i Grups de Repartiment

El fitxer de comunitats permet donar d’alta i anotar qualsevol de les comunitats de propietaris que cal gestionar durant l’exercici en curs. Permet també registrar les dades d’identificació de l’edifici, les dades dels representants i la definició dels grups de repartiment de despeses.

Copropietaris

A la fitxa del copropietari s’indiquen les dades personals i econòmiques que s’utilitzaran quan s’associï a les propietats de les finques d’una o més comunitats.

Proveïdors i Deutors

De la mateixa manera que en el cas dels copropietaris, els fitxers de proveïdors i deutors permeten mantenir un fitxer comú amb les dades dels professionals externs els serveis dels quals són requerits de forma regular per qualsevol de les comunitats, ja sigui per la seva contractació com a prestadors (despeses de manteniment, assessoria, assegurança, obres, etc.) com perquè són aportadors d’ingressos (deutors per lloguer d’espais comuns).

Finques, Repartiment de Coeficients i Pressupost

A cada comunitat s’introduiran les dades respectives de cada finca que la componen, s’associarà amb el propietari i se’n definirà el coeficient de participació en les despeses de l’edifici.

Pressupostos ordinaris i extraordinaris

Es podrà definir un pressupost ordinari amb totes les despeses de la comunitat per a lexercici i, a més, diversos pressupostos extraordinaris que es poden estendre en un interval de temps des dun mes fins a diversos anys.

Extractes de subcomptes

A partir dels seients entrats, es poden obtenir extractes de subcomptes amb els seus moviments. Des d’aquesta operació es poden conciliar els subcomptes dels bancs amb els extractes que envien les entitats bancàries.

Balanços

A partir dels seients entrats, s’obtenen els balanços de comprovació comptables, pressupostaris i la comparació entre tots dos (Balanç de desviacions pressupostàries).

Rebuts de provisions de Fons

Periòdicament es poden fer sol·licituds de provisió de fons adreçades a les finques. Per calcular limport de les provisions es tenen en compte els ingressos i les despeses particulars del copropietari, el pressupost de la comunitat, els coeficients de repartiment, els mesos transcorreguts des de linici de lexercici i la periodicitat dels rebuts.

Rebuts de pressupostos Extraordinaris / Vessaments

Permet efectuar derrames especials entre les finques per atendre despeses fora del pressupost. Les derrames es poden repartir segons un dels coeficients comunitaris oa parts iguals.
En el cas d’una despesa extraordinària que s’hagi d’atendre al llarg de diversos exercicis, el programa permet anotar una fitxa com a Pressupost Extraordinari i la generació de quotes de rebut associades a aquest.

Remeses de Rebuts

Partint de les sol·licituds de provisió de fons, de les derrames, pressupostos extraordinaris, regularitzacions de saldos i de les liquidacions de l’exercici, el programa confecciona remeses de rebuts a les finques.
S’ha previst l’enregistrament de remeses de rebuts en format d’Adeudo directe SEPA CORE per lliurar-lo al banc. En tots dos casos s’inclou la comptabilització automàtica de les remeses cobrades

Liquidació de l’Exercici

Al final de l’exercici el programa imprimeix el resum de les despeses comunitàries, el repartiment de despeses comunitàries, un resum de la liquidació de l’exercici i els documents de liquidació per a cadascuna de les finques.
Les liquidacions es realitzen mitjançant cartes resum que inclouen l’extracte de les despeses particulars, el repartiment de les despeses de la comunitat i la previsió per al següent exercici.

Assistència Assemblees, Actes i Documents

Permet fer el control d’assistència i de votació d’un assumpte determinat d’una assemblea de la comunitat.
També compta amb una eina per generar Actes i altres Documents, permetent-ne la creació a partir de Plantilles de text predeterminades o bé de Textos creats per l’usuari, permetent la seva associació a les assemblees realitzades, si fos oportú.

Incidències

El programa permet controlar l‟estat de les incidències sorgides a les comunitats per proveïdors o per copropietaris, en un fitxer d‟accés comú a totes les comunitats de l‟exercici

Un programa pensat per facilitar-vos la gestió diària

El programa d’Administració de Finques FINCA3 ha estat dissenyat especialment per resoldre, de manera ràpida i senzilla, l’administració de comunitats de propietaris.